Anslagstavlan

Anslagstavlan är öppen för dig som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete, har frågor om repertoar och inspelningar, festivaler och liknande. Anslagstavlan är öppen för alla körsångare, både inom förbundet och de som inte är medlemmar. Vi publicerar däremot inte rena reklamerbjudanden och kommersiella annonser. Vill man annonsera i någon av våra kanaler - tidningen Körsång, vår hemsida och våra digitala nyhetsbrev går det bra att kontakta kansliet.

Längst ner på sidan finns ett formulär där du kan skriva ditt meddelande. Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. Om du anger ett distrikt så kommer meddelandet även att publiceras på distriktssidan.

Glöm inte att skriva någon form av kontaktadress. Vi får in en hel del inlägg som inte har någon avsändare och då kan vi tyvärr inte publicera dem (den som läser har ju ingen att höra av sig till).

Essinge kammarkör söker tenorer och en 2:a bas

Stockholms län

Du är gärna mellan 25 och 60 år, med grundläggande notkunskaper och körerfarenhet sedan tidigare. Välkommen att prova på en repetition, eller provsjunga direkt!

Vi repeterar onsdagar kl 18.45-21.15 i en rymlig lokal med goda vädringsmöjligheter i Essinge församlingshem, Stora Essingen.

Mejladress: espen.myklebust.olsen@svenskakyrkan.se

Läs mer om kören: www.essingekammarkor.se

Västgöta Nations Damkör söker nya medlemmar

Uppsala län

VGDK är kören för dig som vill utvecklas som sångare i en fin kör-gemenskap. Vi är en liten kör som tycker att det är viktigt att alla har kul och känner sig delaktiga. Nu söker vi nya medlemmar!

Du är välkommen att prova på att sjunga med oss på vårt öppna rep på torsdag 3/9 kl 18:15-19:30 på Västgöta nation. Ingen föranmälan krävs. Ordinarie rep är på torsdagar 18:15-21:00. Skicka ett mejl till vgdk@vastgotanation.se om du vill veta mer och boka tid för insjungning.

Läs mer om kören på www.vgdk.se. Vi finns också på Instagram, Facebook och Youtube.

Vi ser fram emot att träffa dig!

TMK - Timrå Manskör söker Körledare / Dirigent

Västernorrlands län

Timrå Manskör grundades 1948. Vi sjunger fyrstämmigt T+B (I / II) och därav eftersöks en körledare som kan läsa partitur samt spela piano/gitarr eller använda sin röst för att tonmässigt stämöva. Vid övningstillfällen tillhandahålls elektriskt piano.

Under VT-2020 har verksamheten varit vilande pga. den pandemiska samhällsspridningen. Dock planerar vi att komma igång när det kan anses säkert av myndigheterna. Kören sjunger trad. manskörsarrangemang samt säsongsbetonad repertoar såsom t.ex. Jul-, Trettonhelgs-, Valborgs-, och Nationaldagssånger.

Tjänsten tillsätts omgående enligt överenskommelse med TMK Styrelse.

Intresseanmälan: till vårat kontaktformulär på www.t-m.nu eller ring (sms säkrast) tel. 0790-32 65 20

Väl Mött !

Sjunga i Essinge kammarkör?

Just nu söker vi:
• en 1:a sopran
• en 2:a alt
• två tenorer
• en 1:a och en 3:e bas

Mejladress: espen.myklebust.olsen@svenskakyrkan.se

Läs mer om kören: www.essingekammarkor.se

BLANKA Varberg Choir Festival pausad till 14-15 maj 2021

Hallands län

Vi trycker på pausknappen! Förberedelserna för 2020 års körfestival i Varberg hade givetvis kommit långt, men på grund av Corona-pandemin måste vi också som så många andra ställa in. Vi hälsar alla deltagande körer välkomna 14-15 maj 2021! Samma repertoar och samma upplägg! Låt oss TILLSAMMANS se fram emot ljusare tider!

Styrelsen för BLANKA Varberg Choir Festival
www.varbergchoirfestival.se
info@varbergchoirfestival.se

Engagerad körledare till ’projektkör’ på företag

Stockholms län

Hej! Vi är ett engagerat gäng med både stor och mindre stor erfarenhet av körsång som söker en körledare till en ’projektkör’ på vårt jobb. Vi genomför arbetet inom ramen för vår kulturförening.
Vi tror att vi kommer att att ha ca 10 repetitioner under dagtid, alternativt några färre men längre repetitioner under hösten. Vi tänkte komma överens med den som ska leda kören hur upplägget bäst ser ut.
Målbilden är att kunna uppträda med något inför våra kollegor.

Låter det som ett intressant uppdrag att ta sig an? Att sprida sångglädje och bidra till en fantastisk arbetsplats? Kontakta mig Kajsa.ekehult@sbab.se eller 0708-779818

Vår arbetsplats är i Sundbyberg, Solna Business park. Lokaler finns att använda för sångrepetition.

Skriv ett meddelande på Anslagstavlan

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik distriktssida, ange det här.
Publiceringsdatum (Obligatorisk)
Ange en tidsperiod då du vill att ditt anslag ska vara publicerat. Tidsperioden får vara max 3 månader. Om "slutdatum" lämnas tomt används endast startdatum.
E.g., 2020-09-27

• Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Vertikala flikar