Anslagstavlan

Anslagstavlan är öppen för dig som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete, har frågor om repertoar och inspelningar, festivaler och liknande. Anslagstavlan är öppen för alla körsångare, både inom förbundet och de som inte är medlemmar. Vi publicerar däremot inte rena reklamerbjudanden.

Längst ner på sidan finns ett formulär där du kan skriva ditt meddelande. Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. Om du anger ett distrikt så kommer meddelandet även att publiceras på distriktssidan.

Glöm inte att skriva någon form av kontaktadress. Vi får in en hel del inlägg som inte har någon avsändare och då kan vi tyvärr inte publicera dem (den som läser har ju ingen att höra av sig till).

Sång för sköterskor och läkare

Under coronakrisen har vi hört hur man i Italien har sjungit opera från balkongerna. Och kl 7 på kvällen har man applåderat sjukhuspersonalen, inte bara i Italien, förstås. Men varför har man inte sjungit? Helt enkelt för det inte finns någon allmänt känd sång för sköterskor och läkare! Det behövs!

Men nu finns det en hyllningssång. Kort men varm. Allvarlig och uttrycksfull. Mindre än en minut. Lätt att lära sig. Välkommen att med sång hylla sköterskor och läkare, som gör ett otroligt svårt jobb nu i coronatider. Och att sprida sången, så fler ser denna sång-möjlighet.

Länk till sången: https://drive.google.com/open?id=12OlWwwTskdbEfatKANM5sXuF-1Lqj567

Håkan Lennerstad, professor emeritus i matematik
hakan.lennerstad@bth.se

Sjukvårdspersonalens Sång!

Hej!

Jag har gjort en hyllningslåt till vårdpersonalen som sliter dag och natt i dessa tider!
”Sjukvårdspersonalens sång”
En film där ni ser stämmorna löpande och på en större skärm ser man musiken och texten bra!
Har gjort den här lilla filmen som en teaser att skicka ut och finns intresse så skickar jag körsatsen och partituret. Nu går väl inte kör verksamheten på helfart direkt,
men det går ju att repa digitalt!
Några körer i ska göra den här hyllningen nästa Valborg o 1 maj!
Så kolla filmen och om ni ser och hör att den här musiken skulle kunna passa er, så hojta till så skickar jag materialet!

Ni kan nå mig på: dan.musicab@gmail.com

Vänliga hälsningar
Stefan Nilsson

Körledare sökes till blandad kör i Marks kommun

Västra Götalands län

Hej. Kören Carpe Vocalis söker en ny körledare. Vi är c:a 35 sångare i blandade åldrar som brukar samlas varje tisdag för att sjunga. Vi har en blandad repertoar och på våra föreställningar brukar det hända ganska mycket på scen. Vi använder noter när vi övar men aldrig på våra framträdanden.
Vår nuvarande körledare kommer att vara med oss till mitten av oktober.
Arvode enl. överenskommelse.

Välkommen att höra av dig till Göran Olsson (ordförande) ernst.goran.olsson@gmail.com
Eller till Magnus Ekman (nuvarande körledare) 92ekman@telia.com

Körledare sökes till kvinnokör i Sundsvall

Västernorrlands län

Söker en körledare till en härlig kvinnokör i Sundsvall som träffas en dag i veckan och sjunger låtar i alla möjliga musikstilar! Arvode efter överenskommelse. Från och med hösten 2020 eller tidigare beroende på rådande samhällsläge.
Kontakta angelina.akdag@folkuniversitetet.se för mer information.

BLANKA Varberg Choir Festival pausad till 14-15 maj 2021

Hallands län

Vi trycker på pausknappen! Förberedelserna för 2020 års körfestival i Varberg hade givetvis kommit långt, men på grund av Corona-pandemin måste vi också som så många andra ställa in. Vi hälsar alla deltagande körer välkomna 14-15 maj 2021! Samma repertoar och samma upplägg! Låt oss TILLSAMMANS se fram emot ljusare tider!

Styrelsen för BLANKA Varberg Choir Festival
www.varbergchoirfestival.se
info@varbergchoirfestival.se

Engagerad körledare till ’projektkör’ på företag

Stockholms län

Hej! Vi är ett engagerat gäng med både stor och mindre stor erfarenhet av körsång som söker en körledare till en ’projektkör’ på vårt jobb. Vi genomför arbetet inom ramen för vår kulturförening.
Vi tror att vi kommer att att ha ca 10 repetitioner under dagtid, alternativt några färre men längre repetitioner under hösten. Vi tänkte komma överens med den som ska leda kören hur upplägget bäst ser ut.
Målbilden är att kunna uppträda med något inför våra kollegor.

Låter det som ett intressant uppdrag att ta sig an? Att sprida sångglädje och bidra till en fantastisk arbetsplats? Kontakta mig Kajsa.ekehult@sbab.se eller 0708-779818

Vår arbetsplats är i Sundbyberg, Solna Business park. Lokaler finns att använda för sångrepetition.

Skriv ett meddelande på Anslagstavlan

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik distriktssida, ange det här.
Publiceringsdatum (Obligatorisk)
Ange en tidsperiod då du vill att ditt anslag ska vara publicerat. Tidsperioden får vara max 3 månader. Om "slutdatum" lämnas tomt används endast startdatum.
E.g., 2020-07-03

• Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Vertikala flikar